Marcella van Werven

Marcella van Werven

Functioneel beheerder van het Office 365-pakket

Ik krijg de mogelijkheid om werk te doen waar ik blij van word.

Werkt bij ons sinds

2009

Favoriete plek in Haarlemmermeer

Schiphol, het beginpunt van haar vakanties

Fun fact

Bankdrukken, squatten en deadliften? Kom maar op! Marcella volgt namelijk een cursus powerliften.

Vijf vragen aan Marcella

1. Wat maakt de gemeente Haarlemmermeer voor jou een fijne werkgever?

“Ik krijg de mogelijkheid om werk te doen waar ik blij van word. Wanneer ik me in een bepaalde richting wil ontwikkelen, zijn er volop kansen. Ik voel me vrij om zaken op te pakken of voor te stellen. Zo heb ik opleidingen en cursussen gevolgd én meeloopdagen gedaan.”

2. Je bent functioneel beheerder, wat houdt dat precies in?

“Ik begeleid de programma's van het Office 365-pakket en zorg ervoor dat alles werkt, zodat mijn collega's er optimaal mee kunnen werken. Dit doe ik door onder andere gebruikersondersteuning te bieden en suggesties te doen. Wanneer het iemand bijvoorbeeld niet lukt om documenten met externen te delen, kijk ik mee. Signaleer ik dat er zaken gedeeld worden die niet inzichtelijk mogen zijn? Dan kom ik met opties om het anders in te richten. Wil iemand een team aanmaken in Teams? Dan help ik diegene op weg met de door mij geschreven handleiding. Ook houd ik collega's op de hoogte van ontwikkelingen en promoot ik nieuwe functies. Zo help ik ze efficiënter te werken.”

3. Hoe ben je in deze functie terechtgekomen?

“In 2009 startte ik bij de gemeente Haarlemmermeer als planner. Na vijf jaar begon de afdeling Info+ met een groot project om Office 365 te implementeren. De ideale kans om mijn kennis en ervaring in te zetten, dacht ik. De gemeente had me namelijk de kans geboden om een opleiding op het gebied van projectmanagement te volgen. Eigenlijk was ik net te laat; de functies waren al bekleed. Maar mijn motivatie zorgde ervoor dat ik tóch aan de slag mocht gaan als projectondersteuner. Na implementatie begon ik als projectsecretaris bij een ander cluster. Hier miste ik direct contact met andere medewerkers. Gelukkig kwam mijn huidige functie vrij!”

4. Is er een moment in je carrière dat je echt is bijgebleven?

“Nou en of! Toen ik als projectsecretaris werkte, signaleerde mijn manager dat de functie niet helemaal bij me paste. Dit opende mijn ogen: ze had helemaal gelijk. Ik besefte me dat ik voorheen helemaal op mijn plek zat bij de afdeling Info+ en hoorde dat er een functie vrijkwam. Ik solliciteerde meteen.”

5. Tot slot: hoe ervaar je de balans tussen werk en privé?

“Goed: ik combineer mijn parttime baan met mijn gezinsleven. De opties om tijd- en plaatsonafhankelijk te werken, maken dit mogelijk. Zo mag ik in de ochtend thuiswerken, waardoor ik files vermijd. De ene keer wil ik gefocust thuiswerken, de andere keer word ik graag geïnspireerd op de afdeling. Hier werk ik het allerliefst; mijn collega's met ieder hun eigen ICT-kennis geven me volop energie. Door onze krachten te bundelen en snel te schakelen, bereiken we méér.”

Word collega van Marcella

Bekijk onze vacatures. Of lees de verhalen van andere collega's.